רוסיה הפחיתה את הלחימה: "מסדרון הומניטרי" לאזרחים

שלמה ריזל No Comments on רוסיה הפחיתה את הלחימה: "מסדרון הומניטרי" לאזרחים

באוקראינה דחו את הצעת המסדרונות ההומניטרים מאחר והאזרחים יוכלו למלט את עצמם רק לרוסיה או לבלארוס. לטענת האוקראינים הרוסים מיקשו דרכים אחרות ופתחו שם באש לעבר שיירות של אזרחים

אוקראינה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רוסיה הפחיתה הבוקר (שלישי) את הלחימה בקייב ובארבע ערים נוספות באוקראינה בשל פתיחת מסדרונות הומניטרים להימלטות אזרחים אוקראינים מאזורי הלחימה. על ההפוגה הזמנית בלחימה הודיע משרד ההגנה הרוסי.

באוקראינה דחו את הצעת המסדרונות ההומניטרים מאחר והאזרחים יוכלו למלט את עצמם רק לרוסיה או לבלארוס. לטענת האוקראינים הרוסים מיקשו דרכים אחרות ופתחו שם באש לעבר שיירות של אזרחים.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודה לנשיא קוריאה הדרומית מון ג'אה-אין על הצטרפותו לסנקציות הפיננסיות על הייצוא נגד רוסיה. במכתבו מסר ביידן כי המהלך שלח מסר חזק של תמיכה באוקראינה.

נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם הלילה סרטון בו הצהיר "אני נשאר בקייב. לא מתחבא ולא מפחד מאף אחד". זלנסקי האשים את צבא רוסיה בכישלון פינוי האזרחים האוקראינים אתמול דרך ה"מסדרונות ההומניטריים" שעליהם סוכם עם הרוסים. "הייתה הסכמה על מסדרונות הומניטריים. האם הם עבדו? הטנקים הרוסיים עבדו במקום, כמו גם הטילים והמוקשים הרוסיים".

צילום: פלאש 90

הבנק העולמי אישר חבילת הלוואות ומענקים בסך 723 מיליון דולר שיוענקו לאוקראינה, על מנת לסייע לה להתמודד כלכלית עם השלכות הפלישה הרוסית.

החבילה כוללת הלוואה בסך 350 מיליון דולר מהבנק העולמי, יחד עם 139 מיליון נוספים בערבויות מהולנד ושבדיה. כמו כן יימסרו למדינה כ-134 מיליון דולר נוספים במענקים מבריטניה, דנמרק, לטביה, ליטא ואיסלנד, ובנוסף יתקבל מימון של 100 מיליון דולר מיפן.

עוד נמסר כי תימשך העבודה על חבילת סיוע נוספת בסך 3 מיליארד דולר שתוענק לאוקראינה בחודשים הקרובים.



0 תגובות